Isnin, 25 Februari 2013

Hijab tutorial 3 (tdung bawal-purdah)

Assalamu'alaikum..
okla..td kte ckp sal purdah..aku asingkan post bab t jd pnjg sgt,hoho
kl ni nk tnjuk pic2 tutorial utk memakai purdah menggunakan tdung segi 4 :)


pakai tdung seperti biasa,pin di bwh dagu
aku kai tdung bawal ngan inner

selak hjung tdung sblh kiri ke belakang..ambil kanan tdung dan pinkan di bahu kiri

amek hjung sblh kiri..nmpkkn ala2 segi 3?

jadikan hjung blah luar,blah manik tu segi 4
ukur kiri kanan tutup mulut(berpurdah) supaya sm pnjg

kemudian, ambl jarum atau pin..tgn kiri yg pgg tdung tu jgn lpskn

pinkan di kiri kepala seperti diukur td

amek yg bahagian knn mula2 kte dh ukur utk watkn dpn jd petak, straight


kemmudian pinkan sblh knn sm tggi dgn sblh kiri
aku suka gnakn pin berjurai n yg psti pin ni sm cam tutorial2 b4,hehehe :P

ok..akn jd cmni ^_^
bahagian dpn yg aku kt wat jd straight atau segi 4

sudut kanan

sudut kiri

Done! Hope mmbantu :))))))

Jmp lg korg..daaaaaaaa

Dari aku ^_^,

2 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...