Selasa, 5 Mac 2013

amek berkat










Bila lah agaknya tiba jodoh aku :)


Yang tertanya2 :)

Pure Marine Collagen

Assalamu'alaikum,

Aku de jual Pure Marine Collagen kaler purple violet gred AAA




Purple Gred AAA
Diproses semulajadi panas matahari dengan menjemur
Hanya melalui satu proses saja (oleh itu masih berbau)
Khasiat lebih tinggi
Mengandungi garam laut
Namun mempunyai antioksida yang tinggi
Sesuai untuk mencegah penyakit kronik, anti penuaan.

Kuning Gred A
Diproses secara Stim (kandungannya antioksida berkurang)
Melalui tiga proses
Khasiat agak kurang dr gred AAA
Kandungan garam laut yang kurang akibat proses penstiman dan kurang berbau
Sesuai untuk kosmetik, diet dan anti penuaan







KESAN PENGAMBILAN KOLAGEN ASLI:

-Melaraskan berat badan dan menstabilkan hormon
-Meningkatkan sistem imun dan metabolisme badan
-Memejalkan payudara, otot dan punggung
-Menyihatkan rambut dan kuku
-Menguatkan sistem abdomen dan memelihara kalenjar tiroid
-Mengurangi penuaan pramatang seperti kedutan dan kulit kendur
-Mengurangi selulit
-Memberi tenaga
-Melancarkan peredaran darah, mengurangi sakit bahu dan belakang
-Menguatkan tulang dan sendi, menjauhi artritis dan osteoporosis
-Meningkatkan sel rawan, ligamen dan otot
-Merawat penyakit gout
-Mencegah kanser/tumor
-Menurunkan tekanan darah tinggi
-Meningkatkan fungsi penghadaman/pencernaan, merawat gastrik
-Anti bakteria/kulat
-Merawat anemia
-Menurunkan tahap kolesterol dalam tubuh
-Menyerap lebihan garam dalam tubuh (lumpuh)
-Melicin, menegang, dan menghaluskan kulit
-Mempercepatkan pengecutan jerawat dan menghapuskan parut
-Merangsang penghasilan sel2 baru kulit, menyembuhkan luka
-Menstabilkan kandungan gula dalam darah (kencing manis)
-Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
-Menberikan rasa kekenyangan (diet)
-Memelihara usus kecil (mengelakkan sembelit/buasir)

Pengambilan kolagen mentah ini secara teratur dan berterusan memberi impak yang sangat positif, menjadikan kulit keseluruhan badan licin, halus, lembut dan cerah. Pori2 kulit wajah mengecil dan tampak segar bermaya. Kolagen ini juga boleh dibuat masker. Bagi ibu hamil, pengambilan kolagen membuatkan kulit bayi yang dilahirkan cantik, sihat dan cerah.



1) KOLAGEN SUDAH DIMASAK
Sudah dimasak..untuk pastikan sama jadi aku timbang ok :)



RM10/1
khas utk yg duduk berdekatan, Bagan Serai, Parit Buntar, Taiping
sbb? takut basi...yg dh dimasak aku x pos ye..:)


2) KOLAGEN MENTAH
Timbang, packing dan sealing sendiri ye :)







RM25/1pcs termasuk postage

sebarang tempahan, sila sms
Nama:
Kuantiti:
Pure Marine Collagen: mentah/masak

ke 017-7248564/017-5745055






terima kasih ^_^


yang comel,

Isnin, 25 Februari 2013

Hijab tutorial 3 (tdung bawal-purdah)

Assalamu'alaikum..
okla..td kte ckp sal purdah..aku asingkan post bab t jd pnjg sgt,hoho
kl ni nk tnjuk pic2 tutorial utk memakai purdah menggunakan tdung segi 4 :)


pakai tdung seperti biasa,pin di bwh dagu
aku kai tdung bawal ngan inner

selak hjung tdung sblh kiri ke belakang..ambil kanan tdung dan pinkan di bahu kiri

amek hjung sblh kiri..nmpkkn ala2 segi 3?

jadikan hjung blah luar,blah manik tu segi 4
ukur kiri kanan tutup mulut(berpurdah) supaya sm pnjg

kemudian, ambl jarum atau pin..tgn kiri yg pgg tdung tu jgn lpskn

pinkan di kiri kepala seperti diukur td

amek yg bahagian knn mula2 kte dh ukur utk watkn dpn jd petak, straight


kemmudian pinkan sblh knn sm tggi dgn sblh kiri
aku suka gnakn pin berjurai n yg psti pin ni sm cam tutorial2 b4,hehehe :P

ok..akn jd cmni ^_^
bahagian dpn yg aku kt wat jd straight atau segi 4

sudut kanan

sudut kiri

Done! Hope mmbantu :))))))

Jmp lg korg..daaaaaaaa

Dari aku ^_^,

PURDAH


Assalamu’alaikum korg..

Allahuakbar..lama tol aku xupdate pape kn?

Xdela kekangan ms sgt cuma mungkin aku xdpt melawan perasaan mls mnaip dan duduk lama2 dpn laptop,huhu

hari ni, aku nk ckp sal purdah sbnrny..
Aku bl tgk org kai purdah, subhanallah..rs comel sgt ^_^
Okla..aku xnk timbulkn isu sbb aku pn msh tdk cukup ilmu tp insyaallah sdg mncari
Cuma aku nk ajk korg semua brfikir..apa hukumnya memakai purdah atau niqab?
Pd pndpt aku, ia brgantung pada situasi seseorg.
Sbg contoh..

1)jika anda sorg perempuan yg hndk pulang ke kg..jauh,naik bas sorg2,jd memakai purdah itu perlu atas sbb utk mnjaga diri

2)jika wajah anda terlalu cantik shingga mnimbulkan syahwat lelaki tidak kira tua atau muda, memakai purdah mnjadi wajib

3)jika ibu bapa anda mengatakan bahawa tidak perlu memakai purdah semasa keluar dengan rakan2 atau keluarga atas sebab sudah dalam keadaan selamat,bersama org yg dipercayai jadi yg mana wajib?taati ibu bapa atau memakai purdah?tentulah mentaati ibu bapa :)

4)dan pelbagai contoh lg

apa yg aku th, memakai purdah sunnah dimana isteri2 Rasulullah saw memakainya tetapi amat2lah rugi jika kte tdk wat.
Ada org kt dia akan pakai purdah bl ckup ilmu. Bl kte akan ckup ilmu? Ilmu ni xpnah ckup..sntiasa kna cr jd memakai purdah tdk mnjd kslhn pn jika kte kai walaupun kte xckup ilmu, tdk tggi ilmu agama.

“demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian.” 
Surah al-Asr ayat 1 dan 2

Skrg ni ramai org trus menjatuhkan hukum bl ne prmpuan tu pakai purdah on off…
Jgn..jgn kte trus mnjatuhkan hukum..Islam xajr pn kte brsikap begitu..
kte kna phm situasi diorg..yg penting kte berdoa smoga mereka istiqamah dan..marilah sm2 brdoa smoga muslimat didunia ini termasuk aku brubah mnjd yg lbh baik..insyaallah :)

“kemudian apabila engkau sudah berazam, maka bertawakallah kepada Allah, sesungguhnya Allah mengasihi manusia yang bertawakal kepada-Nya” 
Surah Ali Imran ayat 159

“dan sesiapa melakukan kebaikan walaupun sebesar zarah, tetap akan dikira, dan sesiapa yang mengerjakan keburukan walaupun sebesar zarah akan dikira” 
Surah az-zalzalah ayat 7 dan 8





Perkongsian bersama,

Ahad, 13 Januari 2013

Hijab tutorial labuh 2 (2 style)

Assalamu'alaikum..
aku sj nk post...rs2 dh 'gile' study aku wat bnda mengarut susah gak
so better aku update blog kn,hehe
ntahla..aku mmg sush nk study straight bp jam..
sejam leh ah..tu pn dh pns punggung,hoho
pastu mula men..conteng2..msg..nyanyi..jln2
pastu br sambung lik,haha ntahla...
mmg xleh jd contoh =_=!

okla..aku nk ckp sal kai shawl ni..
yg 1st leh tgk sini :)
yg ni lbh kurang cam 1st je..tp kte ubah skit..
kwn2...yg mengubah cara memakai shawl ni kte sndr..hehe
so lau korg nk ubah its up to you..
aku pn dpt idea from her, Dena..so korg leh gak tgk blog Dena ni :)
aku cuma mempelbagaikn..
wellllllllllllllllll
kte th cmne gaya yg leh puaskn ht kte..so watla selagi ia msh mnutup aurat :)

STYLE 1

1) pin bwh dagu
2) sblh pendek sblh pnjg..aku prefer kiri pnjg..jgn kata korg pelik lak aku kt kiri tp pic kanan.. =_=! ketuk kepala kang,hehe
3) ni blah pendek..kali ni kte pinkan awl2 kat kepala
4) amek yg pnjg,lalu bwh yg pendek then pinkan kat kepala...make sure brooch yg lawa..aku mmg suka yg brooch yg berjuntai2,heheehe
5) kekemasan, yg belah kanan uh pinkan kat bahu..lau x t bergerak..nmpak dada sush gak so better pin ok :)
DONE!


STYLE 2


1) sm mcm ats tp bezanya yg ni korg pinkan bwh dagu n biar shawl uh ke blkg skit then amek yg pendek pin kat kepala
errrrr aku pny kepala bulat sgt so sj tgkp ats biar terpotong,muahahahaha =_=

2) sebijik mcm kat ats tp korg bia shawl uh loose..then pinkan supaya xdela kang tetb melayang2 shawl korg cam bendera,hehehe

3) then utk kekemasan n kslmtn, pinkn kat bahu
4) DONE!
 Alhamdulillah :D

p/s : malas nk iron shawl..aku amek je kat penyangkut then trus tgkp,hehe
jgn jdkn contoh..silalah rajin iron ye :D


Sharing is caring,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...